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Bürgersprechstunde Angebot

Bremen 99030012078000 Typ 6

Inhalt

Leistungsschlüssel

99030012078000

Leistungsbezeichnung

Bürgersprechstunde Angebot

Leistungsbezeichnung II

BürgerInformationService (BIS) Personal information for citizens

Leistungstypisierung

Typ 6

Begriffe im Kontext

TO (Synonym), Citizens' enquiries (Synonym), Citizen information office Gröpelingen (Synonym), Citizen information (Synonym), Forms (Synonym), Citizen information (Synonym), HB2036 (Synonym)

Leistungstyp

nicht vorhanden

SDG Informationsbereiche

nicht vorhanden

Lagen Portalverbund

nicht vorhanden

Einheitlicher Ansprechpartner

nicht vorhanden

Fachlich freigegeben am

31.01.2025

Fachlich freigegeben durch

nicht vorhanden

Handlungsgrundlage

nicht vorhanden

Teaser

The Citizens' Information Service is a low-threshold, open information point, a kind of branch of the Citizens' Helpline. It is located in the City Library West. Here, citizens can obtain personal information about all administrative services, the availability of public offices and the documents they need.

The aim is to remove obstacles for citizens by bringing them closer to the office, communicating online services and enabling citizens to participate.

Volltext

This is what BIS offers:

  • Information on all services available on the service portal
  • Information on all standardized service descriptions available in the 115 knowledge management of the citizens' hotline
  • Support in the use of online services, help for self-help
  • arranging appointments for citizens
  • Printout of forms
  • Help with difficulties in understanding the "official language" (e.g. support with difficulties in understanding forms or comprehension problems with official letters).
  • Contact with the Bremen authorities
  • If necessary, referral to external service providers from our special files

In addition, we work in networks with relevant bodies from the administration and outside. We offer ourselves as a communication partner, especially, but not only, for specific districts.

Erforderliche Unterlagen

No documents required.

Voraussetzungen

No special requirements.

Kosten

free of charge

Verfahrensablauf

Citizens come to BIS in person with their concerns and receive information on site.

Bearbeitungsdauer

nicht vorhanden

Frist

nicht vorhanden

Weiterführende Informationen

nicht vorhanden

Hinweise

nicht vorhanden

Rechtsbehelf

nicht vorhanden

Kurztext

nicht vorhanden

Ansprechpunkt

nicht vorhanden

Zuständige Stelle

nicht vorhanden

Formulare

nicht vorhanden