Das neue FIM Portal wird aktiv weiterentwickelt. Feedback senden | Infos zu Datenquellen

Förderschule: Aufnahme beantragen

Mecklenburg-Vorpommern 99088005034000, 99088005034000 Typ 4

Inhalt

Leistungsschlüssel

99088005034000, 99088005034000

Leistungsbezeichnung

Förderschule: Apply for admission

Leistungsbezeichnung II

nicht vorhanden

Leistungstypisierung

Typ 4

Begriffe im Kontext

nicht vorhanden

Leistungstyp

Leistungsobjekt mit Verrichtung

Leistungsgruppierung

Schulangelegenheiten (088)

Verrichtungskennung

Aufnahme (034)

SDG Informationsbereiche

  • Bildungswesen in einem anderen Mitgliedstaat, einschließlich der frühkindlichen Betreuung, Bildung und Erziehung, der Primar- und Sekundarschulbildung, der Hochschulbildung und der Erwachsenenbildung

Lagen Portalverbund

nicht vorhanden

Einheitlicher Ansprechpartner

Nein

Fachlich freigegeben am

13.03.2015

Fachlich freigegeben durch

Ministry of Education, Science and Culture Mecklenburg-Vorpommern

Teaser

nicht vorhanden

Volltext

Pupils with special educational needs who cannot be adequately supported in joint lessons are taught in special schools. Special schools focus their educational work on the individual support needs of pupils.

Special educational needs exist for children and young people who are so impaired in their educational, developmental or learning opportunities that they cannot be adequately supported in class or in their practical vocational training without special educational support.

At the request of the parents/guardians or the school, the responsible school authority determines the special educational needs and recommends a place of support to the parents/guardians. The decision on the type, scope and duration and on the requirements for appropriate teaching is based on a special educational report. Legal guardians are entitled to comprehensive advice. The consultation is usually carried out by the diagnostician commissioned to prepare the report. The parents/guardians are informed about the problems that arise, the previous support measures, the results of the special educational assessment and the various options for educational support.

The legal guardians decide whether their child attends a general school or a special school. The responsible school authority is obliged to advise the legal guardians in detail if it can be assumed that the child cannot be adequately supported at the chosen place of support.

Erforderliche Unterlagen

nicht vorhanden

Voraussetzungen

nicht vorhanden

Kosten

nicht vorhanden

Verfahrensablauf

nicht vorhanden

Bearbeitungsdauer

nicht vorhanden

Frist

nicht vorhanden

Weiterführende Informationen

nicht vorhanden

Hinweise

nicht vorhanden

Rechtsbehelf

nicht vorhanden

Kurztext

nicht vorhanden

Ansprechpunkt

nicht vorhanden

Zuständige Stelle

nicht vorhanden

Formulare

nicht vorhanden